Rola statystyk w EVE
EVE Online jest grą MMO – po części trochę MMORPG, co powoduje, że w tym tytule również znajdziemy coś znanego pod nazwą „Atrybuty”. Inaczej również statystyki postaci, a w tym przypadku naszego dzielnego pilota-avatara, którym przemierzamy niebezpieczną galaktykę.
Pamięć
Szybkość z jaką dany pilot jest w stanie przypomnieć i wykorzystać konkretną pamięć, jest fundamentalnym komponentem podczas ulepszania umiejętności bojowych. Pomaga również w pamiętaniu o rozmaitych rocznicach, świętach i tym podobne. Pamięć jest podstawowym atrybutem dla zdolności jak Corporation Management, Drones czy Związek z Kobietą :P . Żart. Tak czy siak, jest też drugą dla wielu innych, włączając Trade, Electronics, Mechanic i Engineering.
Siła woli
Siła woli jest to genialna kontrola nad własnymi działaniami, impulsami I zachowaniem. Wymagana jest jako dodatkowy atrybut dla wielu umiejętności bojowych jak Spaceship Command, Missile Launcher Operation i Gunnery. Wpływa bezpośrednio nad umiejętność koncentracji nad własnymi celami, niezależnie od komplikacji czy złego losu. Podczas starć w EVE, ten atrybut jest w tym samym czasie zdolnością do koncentracji na ekstremalnie szybkim polu bitwy, warunkami, jakie na nim panują. Jest również kluczowy we wszystkich formach kontroli, co czyni go podstawowym atrybutem dla Trade, Advanced Spaceship i Leadership.
Percepcja
Percepcja mówi o zdolnościach osoby do przyjmowania informacji zmysłowych ze świata i formułowania w odpowiedzi efektywnych działań. Percepcja jest podstawowym atrybutem gdy mówimy o trenowaniu Gunnery, Missile Launcher Operation czy Spaceship Command. Dobrze jest wiedzieć, co do nas nadlatuje i z jaką prędkością, co nie? Przynajmniej jest szansa zrobienia uniku przed jakiąś nieprzyjemną rakietą, która mogłaby zniszczyć Twój statek i straciłbyś co nieco ISK. Jest również drugorzędnym atrybutem do umiejętności jak Drones czy chociażby Navigation.
Charyzma
Doskonali przywódcy poprzez lata byli w stanie inspirować ogromną rzeszę ludzi, pod warunkiem, że posiadali świetny współczynnik charyzmy. W świecie EVE, ten atrybut jest podstawowy, aby zachować przyjazne stosunki z chociażby z frakcjami, korporacjami i z siłami policyjnymi. Choć ten atrybut ma wpływ na mniejszą ilość zdolności niż jakikolwiek inna część statystyk. Cóż, to nie życie, gdzie PR potrafi Ci dać dużo. Zdolności które wymagają Charyzmy to chociażby Leadership, Social czy Trade. Drugą podstawową zdolnością atrybutu jest Corporation Management.
Inteligencja
Zdolności do których naprawdę jest potrzebna inteligencja to chociażby Engineering, Electronics, Science i Navigation – inteligencja ma bezpośredni wpływ na te właśnie dyscypliny i są one rozwijane podczas dalszego rozwoju avatara niezależnie od wyboru kariery w EVE Online. Wysoka inteligencja się przydaje, przynajmniej ciężej wtedy zrobić coś wyjątkowo głupiego. Dodatkowo, bardziej zaawansowane technologie gwiezdnych statków, takie jak Shield Operation, Electronic Warfare czy Cloaking wymagają sporej inteligencji aby móc je opanować w stopniu mistrzowskim jak najszybciej.